mandag 23. mars 2015

Kort med embossede detaljer


I dag vil jeg vise et produkt jeg er virkelig glad i, og som er utrolig praktisk, nemlig embossingdabber fra Ranger. Den gir deg mulighet til å jobbe med embossing på en helt annen måte enn med en vanlig embossing pute. Embossingdabberen virker på samme måte som en vanlig dabber, men i stedetfor maling, er det embossingblekk. Den gir fra seg et godt lag, slik at det ikke blir for tørt.


Jeg vil vise litt steg for steg mens jeg lager et kort med embossede detaljer. Jeg begynner med metallpynten. Jeg bruker dabberen og legger litt tilfeldig embossing blekk på, og strør over Stampendous chunky white embossing enamel. Med dabberen får du mulighet til å kunne embosse former som ikke er 2D på en mye enklere måte enn med blekkpute. 


Jeg påfører litt maling på arket ved hjelp av en dabber med akrylmaling i fargen snow cap. Deretter bruker jeg stempel til å embosse på bakgrunnen. Med emboss it-dabberen påfører jeg blekk på kun deler av stempelet, og embosser med fint embossingpulver. Ved å embosse kun deler av et større stempel, vil man kunne få et helt annet uttrykk av stempelet.


Jeg har flere stempler med tekstdetaljer på, hvor jeg pleier bruke ordene til bakgrunnen på Layouter og kort. Disse blir også mye enklere å embosse når man kan bruke dabber i stedetfor embossingpute. Under ser du selve panelet til kortet før jeg har på pynt, med kun embossede detaljer. 



Deretter pynter jeg kortet ferdig med bl.a metallpynten jeg embosset, og litt pom pom, kakeserviett, bølgepapp og tekststriper. Jeg har i tillegg sprayet med dylusion white linen på mønsterarket. Tekststripene er festet med 3D-puter for å få de opp fra mønsterarket.


Detaljer:


Produkter brukt:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar