søndag 11. mai 2014

Scrappelysts første Grublis!

Vi i Scrappelyst vil fra tid til annen kjøre noen ekstra utfordringer vi kaller for "Grublis". Disse oppgavene kan være litt ekstra omfattende og krever rett og slett litt grubling for å løses. og kanskje er de EKSTRA morsomme også ;-)

Det er klart for vår første Grublis, som vi har kalt "Før og nå". Oppgaven er rett og slett:

Ta utgangspunkt i et av dine aller første papirarbeider, et som du har bilde av eller fremdeles kan få tatt bilde av, og lag det om igjen i den stilen du arbeider i nå i dag.


Frist for å delta er 31.mai kl 20.00 

Innlegget hos Scrappelyst finner du her

_________________________________________________________________________________

Denne oppgaven er noe som jeg har tenkt på mange ganger at jeg ville gjøre, nemlig å scrappe om igjen noen av de tidligste LO-ene mine. Denne LOen jeg har brukt her, er en av mine aller første LOer, laget for nesten 7 år siden. Jeg husker jeg var så godt fornøyd med den, Spesielt godt likte jeg blomstene som jeg hadde klippet ut for hånd, og jeg syntes mønsterarkene var så lekre. "Båndene" laget jeg ved å stemple på kopiark, noe jeg da syntes var en kjempeidè for å få billig pynt til siden.


Jeg har valgt å bruke samme bilde som på originalen, ettersom jeg også ønsket å scrappe selve bildet om igjen. Jeg har brukt den gamle LO-en som en ganske streng skisse til den nye LO-en, og også valgt å beholde tittelen. Jeg har brukt kakeserviett fra Papirdesign, og ellers ark og washitape samt stempler som pynt. Der det tidligere var blomster, er det nå pynt som kanskje passer litt bedre til større gutter, nemlig stempler og buttons. (Selv om han strengt tatt bare er to år på bildet, føltes han litt for stor til blomster ;) )


Jeg håper mange har lyst å hive seg med på utfordringen!

4 kommentarer:

  1. Herlig løsning på "grublisen".
    På den nye LOen her, kom virkelig bildet til sin rett.

    SvarSlett
  2. Kul oppgave!
    Tøff lo! Den siste var jo bare hærlig!

    SvarSlett
  3. Jepp, stilen har så afgjort forandret og udviklet sig. Din søn er vel nok heldig, at han får to flotte LO-er af samme billede!

    SvarSlett