fredag 23. september 2016

Dobbeltag med uttrekkstag


Med dekorerte tager synes jeg ofte det kan bli vanskelig å skrive på det etterpå, ettersom det blir ujevnt å skrive på med pynten på. Jeg vil derfor vise en dobbel tag med uttrekkstag i dag. 
Jeg begynner med to like tag, grunner den ene og har på modelling paste med sjablong. Denne tagen blir fremsiden på den doble tagen. Deretter finner jeg frem forskjellige sprayer og stain og sprayer bakgrunnen. Jeg begynner med lyseste farger, og går mot mørkere og mørkere farge når jeg sprayer. 


Jeg finner frem forskjellig pynt og limer tag nr to på baksiden av forsidetagen. Det er viktig at de ikke blir limt sammen i bunnen, og kun en tynn stripe langs kantene, slik at det blir rom for å skyve inn en tag mellom. Tagen til innsiden lages etter mål, så den passer inni. 



Jeg dekorerer tagen ferdig, og finner deretter frem en 1/2" punch. Jeg puncher ut en halv sirkel nederst på tagen, som jeg deretter limer på den lille tagen, slik at de passer sammen når tagen er skjøvet inn. 


Tagen ferdig dekorert. Jeg har stiftet fast litt hug snug til innertagen, slik at det er enklere å få ut innertagen. Ved å lage tagen dobbel slik som dette, kan du ha på mye pynt på tagen uten at det blir vanskelig å skrive hilsen. 



LagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar