tirsdag 9. juni 2015

Project Life inspirasjon #6

I dag er det nok en gang duket for Project Life hos Kreativ Scrapping, denne gangen med en utfordring, så jeg vil anbefale dere en tur inn i bloggen og se :)


Jeg skal ærlig innrømme at jeg nok har litt dilla på PL-kit. Jeg er veldig glad i å kunne bruke kort i forskjellige farger fra samme kit, og ikke trenge bruke tid på å lage kortene selv. Her har jeg brukt kort fra core kitet MAGGIE HOLMES. Denne uka består av en dobbel side, hvor jeg har valgt å bruke litt andre fargetoner på hver side, ettersom de omhandler forskjellige dager.


For å gjøre kortene litt mer personlige, pleier jeg ofte male rundt kantene, og bruke sjablong på de. Her har jeg malt med PAINT DABBER fra Ranger på kantene, samt en sjablong fra TIM HOLTZ, DOT FADE.


Jeg liker godt å bruke snapchat-bilder på PL-sidene mine. Det blir en fin måte å få inn de litt mer "uviktige øyeblikkene", som egentlig er ganske viktige likevel. Her har jeg brukt deler av et kort som pynt under bildet. Jeg har i tillegg stanset ut en tab med et diessett fra Marianne Design, TAB MED TEKST.


Neste side går med mer turkise toner, for å hente opp fargene fra basseng og badeklær. Også på denne siden har jeg brukt deler av andre kort som dekor. Dette er en fin måte å få variasjon i kortene på. Dette synes jeg spesielt er viktig når man kjøper corekit, ettersom man da får mange av hvert kort. Ved å variere om du bruker de som hele kort, eller klipper ut til pynt. så får de flere bruksområder.



Dette tekststempelet har jeg designet selv, og laget ved bruk av IMAGEPAC STAMPMAKER KIT. Det er virkelig morro å kunne lage sine egne stempler. Maskinen er også veldig enkel å bruke, og lager skarpe fine stempler, også med små detaljer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar