torsdag 25. februar 2021

Vinterlayout

  Her kommen en vinterlig layout med en litt utradisjonell tittel. For å forklare tittelen først; når min sønn renner på rumpa i snøen, kaller han stripa han lager for "rumpestrek". Vi var ute og gikk tur med hans tante og onkel, da han rant ned på snøen. Tanta rant etter, og utvidet naturlig nok streken han hadde laget i snøen, til hans store fortvilelse. Han hadde vært så fornøyd med streken sin, så han løp opp igjen i bakken for å prøve å "fikse" den. 


Jeg har brukt to ark fra StudioLight for å lage layouten min. Det mørke arket er et A4-ark. Dette har jeg også brukt til å stanse ut tittelen i. Jeg liker veldig godt å bruke alfabetdies til å stanse ut titlene i. Da går man aldri tom for bokstaver, og man kan få de i de fargene man ønsker. Her har jeg valgt å kombinere to forskjellige alfabetdies fra Sizzix og ei tekststripe for å bygge opp hele tittelen, ettersom det er en lang tittel. "Rumpestreken" er stanset ut i svart mosgummi, noe som gir litt ekstra tyngde på akkurat det ordet. 

Tekststripene ved bildene er klistremerker fra Papirdesign. Disse klistremerkene er utrolig flotte, de kommer i mange forskjellige temaer og farger, og gir en ekstra liten touch til layouten eller kortet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar