mandag 1. mai 2017

Tutorial Clean And Simple kort


I dag vil jeg vise en tutorial på et Clean And Simple Sommerfuglkort. Jeg har begynt med å kutte til base i hvit kartong fra Papicolor, og glitterkartong fra Best Creation. Basen er i 4x6 tommer, og glitterkartongen og det hvite topplaget er hhv en kvart og en halv tomme mindre i høyde og bredde.


Nå kommer vi til selve "trikset" i tutorialen. Jeg velger ut den lekker sommerfugldies fra Sizzix, og plasserer den sentrert, men litt opp fra horisontalt senter, og setter litt washitape i midten. Nå skal jeg stanse ut vingene, men ikke selve kroppen på sommerfuglen, slik at den fortsatt henger fast i papiret.


Jeg legger sommerfuglen liggende i stansemaskinen, og begynner å sveive. Du må stoppe å sveive når selve rulla inni har kommet til tapen, og så sveive tilbake igjen, for å unngå at den stanser ut kroppen også. Hvor langt inn du kan la diesen gå før du snur, kommer ann på hva slags stansemaskin du har. På den svarte og rosa Big Shoten, kan du sveive til du ser ca en cm av vingen, når du ser ovenfra og ned på papiret. Etter at du har stanset ut den ene siden, snur du arket 180%, og gjør det samme på den andre vingen.


Nå er vingene stanset ut, mens kroppen henger fast. Jeg ønsker  nå å ha på litt glitter-embossing pulver fra Cosmic Shimmer fra Creative Expressions. Dette embossingpulveret er virkelig lekkert, og helt perfekt glitrende. For å unngå å få embossingpulver på mer enn kun vingen, legger jeg et ark under vingen før jeg påfører embossingblekket.


Når jeg har embosset begge vingene, limer jeg kartongene sammen. Jeg bruker My stick dobbeltsidig limtape fra Scrapbook Adhesive. Disse tape-holderne er veldig gode i hånda, og de er lette å "sikte" med. I tillegg kan du gjøre selve holderen mer personlig med å dekorere den. Det har imidlertid ikke jeg gjort enda ;)


Til sist har jeg stanset ut en gratulerer-tekst fra Papirdesign i samem glitterkartongen, og limt under sommerfuglen. Kortet er da ferdig, og klart for å sendes til mottakeren.


Produkter fra Papicolor, Scrapbook Adhesive, Best Creations og Sizzix forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar