søndag 8. juli 2018

Operasjonslayout

Noen ganger har man layouter å lage, der det trengs mye tekst. Dette er en slik layout, fra den operasjon minstemann gjennomgikk når han var nesten to år.


Jeg begynte med et lekkert ark fra Studiolight, fra serien "Summer Feelings". Jeg la ut bildene slik jeg vil ha de, og merket forsiktig med blyant i hjørnene, så jeg har et omriss av klyngen. (Disse strekene visker jeg vekk etterpå) Deretter brukte jeg en brun penn fra et Pennesett fra Pigma Micron og lagde rundinger på arket ved hjelp av en stensil. Pennene har en fin tupp som er veldig god å skrive med. De er vannfaste, slik at man kan bruke akvarellmaling, sprayer eller andre medier oppå.



Jeg fant deretter frem akvarellmaling fra van Gogh, og brukte den svarte fargen godt utvannet, til å lage farger inni sirklene. Deretter sprutet jeg flekker ved hjelp av penselen.
Så begynte jeg å pynte layouten slik jeg ville ha den.


Når layouten var ferdig, fant jeg frem den samme brune pennen, for å skrive tekst på. For å få plass til all teksten, skrev jeg ganske smått. Og når man skal skrive smått, da er det viktig å ha en penn av god kvalitet, så teksten blir leselig. :) (Noe av teksten her er imidlertid blurret ut med vilje på bildene)


Det ferdige resultatet med tekst på. Jeg har som pynt brukt litt diverse papirpynt og tags, samt ferdig utstanset pynt fra et labels-ark fra Studiolights "Industrial 2"-serie. Jeg har også pyntet med litt gullklistremerker.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar