tirsdag 19. september 2017

Layouts med Art Crayon


I dag vil jeg vise et par layouter der jeg har brukt Art Crayon fra Marabu for å lage bakgrunn. Jeg har begynt med litt Marabu Acryl Mousse med stensil for å lage litt struktur. Når jeg lager bakgrunner, planlegger jeg på forhånd hvor clusteren med bilde og papir skal være, og merker forsiktig i hjørnene med blyant, slik at jeg ikke bruker tid og materiale på å lage bakgrunn som uansett blir dekket av clusteren.


Jeg bruker art crayonen og tegner litt fargeflekker på tre av sidene litt innenfor markeringen min, slik at jeg vet fargene kommer innenfor kantene av clusteren. Deretter bruker jeg vannpensel for å bløte opp fargen litt, før jeg sprayer på vann. Jeg beveger litt på arket for å få det til å flyte som jeg vil, tørker litt med varmepistol, og sprayer evt litt mer vann underveis til jeg får det inntrykket jeg vil ha.
Dersom du er i tvil hvor fargesterkt du vil ha det, er det ingen problem å begynne med litt lite farge, og bygge opp farge lag på lag. Når jeg er fornøyd med bakgrunnen, begynner jeg å lage cluster og pynte.



Layouten slik den ble ferdig pyntet. Jeg har brukt møsnterark fra Crate Paper, sammen med diverse papirpynt og en wood veneer tittel. Til sist har jeg pyntet med litt små tekststempler og klistremerker.




På den andre layouten har jeg brukt samme fremgangsmåte som på første, men med rosa art crayon i stedetfor svart. Først har jeg brukt marabu acryl mousse og stensil, og deretter Amsterdam Acryl paint i hvit over moussen for å lage litt delvis gjennomsiktig hvitt. Deretter har jeg brukt art crayon og vann for å lage rosa sjatteringer. Jeg har brukt diverse ark og arkstriper, og diecuts for å lage clusteren. Tittelen er stanset ut i hvit mosegummi. Jeg har i tillegg brukt cosmic shimmer Sparkle texture paste i fargen Aurora Sparkle som jeg har påført med Spatel tilfeldig rundt på layouten.



Mixed media produkter fra Marabu, mosegummi og cosmic shimmer forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar