onsdag 29. mars 2017

En die, flere bruskområder

Kulricke er en tysk dies-produsent som har utrolig mange flotte dies. De har også dies med norsk tekst, så nettbutikken deres er vel verdt et besøk. I dag vil jeg vise bruk av påskedies. Jeg vil spesielt vise et sett med "egg-dies" som består av fem egg i forskjellige størrelser, for å vise at det kan brukes som mer enn bare egg. 


Først ut har jeg laget litt standard påskepynt, hvor jeg har stanset ut flere egg i to forskjellige størrelser, og laget egg av de. Jeg har latt tråden henge nedover, og har limt på påskeharer som også er stanset ut av dies fra Kulricke. For at tråden ikke skal bli synlig, har jeg stanset ut to av hver hare, og limt de sammen med tråden inni. Papirene kommer fra Papirdesign.


Deretter har jeg laget et posekort til konfirmant. Her har jeg brukt egg-diesen som basisform til å stemple tekst på. Mønsterarkene jeg har brukt på kortet kommer fra Studiolight, og tekst stempel fra Papirdesign. Jeg har stanset ut en konfirmanttekst i svart mosegummi med dies fra Kort og Godt. Til sist har jeg pyntet med blomster fra bl.a I am Roses.



Til sist har jeg laget en liten restetag for å bruke opp en bit med mønsterark som ble til overs. Også på denne har jeg brukt egg-diesen som basisform til å stemple på. Tagen er enkelt pyntet med osteklut, blonde og blomster fra I am Roses.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar