mandag 25. august 2014

Bryllupsinvitasjoner og bordkort

I August er Bryllup tema hos Kreativ Scrapping.  Jeg vil derfor vise dere to sett med matchende invitasjoner og bordkort til bryllup jeg har laget som inspirasjon til dette.  Når man skal lage invitasjoner og bordkort, ligger det jo i sakens natur at det ofte må lages mange like. Jeg synes derfor det er om å gjøre å lage de slik at de er tilrettelagt for "serieproduksjon". Da sparer man mye tid mens man lager de. Nå har jeg bare laget ett eksemplar, siden dette er for å inspirere, men her er kortene laget med tanke på at alle panel kan kuttes/stanses ut først, og deretter pyntes alle samlet steg for steg.


Jeg har brukt en stensil fra Studio Calico sammen med modelling paste. KREATIV SCRAPPING har ikke akkurat denne stensilen inne, men her ser du utvalget i stensiler fra Studio Calico. Jeg påfører modellingpaste litt tilfeldig her og der, slik at ikke hele arket blir dekket.


Jeg har stanset ut et panel med et diesett fra Becky Higgins project life til å bruke til bordkort, og hatt modelling paste også på dette. Jeg har deretter sprutet på glimmermist på panelene, samt litt blekkdråper. Jeg har brukt en svart penn fra zig og tegnet rundt begge panelene. 


Jeg finner deretter frem bånd og osteklut og pynter panelene med disse. Jeg har brukt roseknupper fra Wild Orchid Craft i Mixed Pink Tone, samt Cottage Roses Mixed Pink, også disse fra Wild Orchid Craft. Jeg har i tillegg brukt rosa Hug Snug.


Kortet ferdig montert. Jeg har skrevet ut tekst på akvarellpapir, og deretter stanset det ut med bannerdies fra Becky Higgins Project Life Dies-sett. Disse er så limt fast under blomsten med Glue Dots Craft


Bordkortet er laget etter samme stil om innbydelsen, men her har jeg i tillegg brukt litt rosa pom pom bånd fra Melissa Frances under banneret med navnet. Jeg har kuttet til en stripe papir, brettet til en trekant, og limt på på baksiden for å få bortkortet til å stå av seg selv.


Her har jeg laget et bortkort som er litt enklere i stilen enn det første. Disse kan lages veldig kjapt ved å først kutte elementer, så stemple, og så feste bånd og tråd på alle på en gang. Papiret kommer fra Papirdesign, og er stemplet og svertet med distress ink Gathered Twigs. Jeg har brukt Tim Holtz Tonic Studio Paper Distresser til å skrape kantene på papiret. Jeg har brukt hampetau rundt panelet. 


Bordkortet er laget helt enkelt med et panel med brett nederst slik at det kan stå. Deretter er papiret svertet, stemplet og fått kantene skrapet. Banneret med navn er deretter limt på med 3D-puter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar