mandag 26. februar 2018
Layout
I dag vil jeg vise en layout med litt lag på lag med forskjellige medium på bakgrunnsarket. Dette mørke treverkarket har jeg gledet meg lenge til å bruke. Jeg startet med å legge på litt akryl mousse fra Marabu, påført med spatel. Deretter tok jeg et lag med akryl mousse, påført med sjablong. Jeg har hatt på to forskjellige embossingpulver fra frantage, som jeg har strødd tilfeldig utover, og varmet opp fra undersiden av arket. På den måten slipper du at pulveret blåser avsted når du skal smelte det.
Deretter har jeg laget clusteren med forskjellige mønsterark, litt doilies og chipboard. Den hvite doilien er en Sizzix thinlits die.
For å bruke opp litt av alle restene av Thickers, har jeg brukt flere av de delvis under clusteren, limt litt tilfeldig. Jeg har deretter malt med litt akrylmaling delvis over bokstaver, ark og pynt. Til slutt har jeg sprutet med litt hvit dylusionspray, før jeg har hatt på bildene, blomster og tittel.
onsdag 7. februar 2018
Sommer-mimring
Jeg bor på det blide sørland, der vi stort sett kun får slaps og is på vinteren. Jeg er derfor et utpreget sommer-menneske, som elsker sol, varme og strand. Det er derfor veldig flott å kunne finne frem noen sommerbilder å kose meg med, når slapset rauser ned fra himmelen og det er grått og ufyselig ute. I dag vil jeg vise en layout med bilder fra sommeren for halvannet år siden, med minstemann og eldstemann på tur utover vannet ved favorittstranda vår.
Jeg har valgt å holde layouten i lyse farger, med orange og dus mint-turkis som kontrastfarger.
Jeg har brukt Art Crayon fra Marabu i svart farge, sammen med vannpensel og vann på sprayflaske. Jeg valgte å lage to områder med mørk bakgrunn, og sprutet deretter på noen dråper med grå Art Spray fra Marabu.
Deretter har jeg begynt å pynte. Jeg har brukt en del ferdige utstanset papirpynt sammen med brads og klistremerker. Den lille pilen under tittelen er stanset ut med ark fra Studiolight.
mandag 5. februar 2018
Venninnekort
I dag vil jeg vise et venninnekort med lekkert treverkark fra Kaisercraft som bakgrunnsark. Dette kortet er laget for Kreativ Scrapping. Jeg har brukt en rest av et rosa mønsterark bak motivet, for å hente opp rosafargede i bildet. Alle mønsterark har fått en omgang med kantskrape langs kantene, for å gi et røffere preg. Jeg har pyntet med osteklut og blondeserviett bak motivet.
torsdag 25. januar 2018
Babykort
I dag vil jeg vise et par babykort til ei søt lita prinsesse. Det første kortet er et posekort i 4x6 tommer. Jeg har brukt lekre ark fra Papirdesign på kortet, som har en nydelig lillafarge til babykort. Jeg har pyntet kortet med kakeserviett, blonder og tag bak motivet.
Jeg har brukt litt sisaltråd bak blomstene. For at disse skal henge godt fast, har jeg stiftet de fast på papiret før jeg har limt papiret fast til posen. Blomstene kommer bl.a fra I am Roses. "Ylva" er stanset ut i hvit mosegummi med bokstavdies fra Sizzix.
Det siste kortet er laget med en selvbrettet pose, som er ca 4x5,5 tommer. Dette kortet har jeg valgt å la gå i gult og lilla, med en enkel "lykkeliten"-tekst fra Kort og Godt på. Jeg har brukt blomster fra I am roses, og litt clipboard under teksten
mandag 22. januar 2018
Dåpskort
I dag vil jeg vise et dåpskort laget av nesten utelukkende produkter fra Papirdesign. Alle arkene kommer fra Papirdesign, fra forskjellige serier. Jeg har brukt kantskrape for å rufse kantene, før jeg har stiftet de sammen.
"Dåpsbarnet" er en die fra Papirdesign, stanset ut i mosgummi. Jeg har i tillegg skrevet navnet på dåpsbarnet med lyseblå bokstavklistremerker fra Papirdesign. Disse har jeg pusset lett i kantene med pussepapir for at de skal få en liten hvit kant.
Bak motivet har jeg stanset ut en doilie, samt hullmønster med den nye hullmønsterdiesen til Papirdesign. Denne har jeg etterpå revet i to, så jeg får en litt ujevn, tilfeldig revet kant. Denne diesen er virkelig lekker, og gjør seg veldig godt bak motiver og pynt.
Småtekstene er stempel fra Papirdesign, stemplet opp på kraftkartong fra Papicolor.
Kortet er til sist pyntet med diverse blomster fra Pappirdesign i blåtoner og hvit, bl.a Pion, hvite roser, blå roser i to størrelser og søte blomster i vintage blå.
Jeg leverer dette kortet til Papirdesign sin januarutfordring, som er "dagen er din".
mandag 15. januar 2018
Stort kort til 75-åring
Jeg har brukt Cosmic Shimmer Sparkle texture paste sammen med en blomstersjablong for å lage litt glittereffekt på bakgrunnen. Denne pasten gir en utrolig flott glittereffekt som ikke kommer godt nok frem på bildet. Jeg har stanset ut gratulasjonsteksten i mosgummi, med en dies fra Papirdesign. De små tekststripene er stempler fra STaz, #medomtanke.
Hoveddelen av kortet bygde jeg opp med lag på lag med dies og blomster. Den bakerste diesen er en av høstens nye dies fra Papirdesign, og kom raskt opp på favorittlista mi. Tallene er stemplet på hvit kartong med stempler fra Papirdesign, og deretter klippet ut. I tillegg har jeg pyntet med hvite blomster, og lekre rosa pyntebær fra Kort og Godt.
Mosgummi og produkter fra Staz, Cosmic Shimmer og Papicolor forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst.
torsdag 11. januar 2018
Grublis hos Scrappelyst
Grublisen hos Scrappelyst denne måneden er "Gul og Svart". Frist for innlevering er den 6.februar 2018 kl 20.00 og reglene for deltagelse finner du her
Produkter fra Staz, Imagepac og mosegummi forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst.
fredag 5. januar 2018
Konfirmasjonskort til Fiskegal jente
I dag vil jeg vise et konfirmasjonskort jeg laget til en konfirmant i fjor høst. Dette var en konfirmant som er veldig glad i å fiske, så det skulle også kortet gjenspeile. Kjøperen av kortet ville også ha bilder av konfirmanten som liten og som konfirmant, og løsningen ble derfor å lage en utbrettsvariant.
Alle ark på kortet er fra Papirdesign fra flere forskjellige serier. På fremsiden har jeg brukt fiskenettschipobard embosset med Frantage Shabby white embossing enamel. Jeg har stanset ut noen labels i grønt ark og streket rundt kanten med penn. Den svarte og hvite labelen er skrevet ut på kartong og deretter kuttet ut med Silhouette. "Gratulerer" er en dies fra Papirdesign, stanset ut i svart mosgummi.
Inni kortet har jeg brukt samme farger og mønsterark. Jeg har stanset ut små piler i selvklebende kork fra Marianne Design. En stor fordel med selvklebende kort når man stanser ut dies med små, tynne detaljer som pilene, er at man etter man har stanset den ut, kan legge diesen med korkarket i, rett oppå der du vil ha den, og presse ned. På den måten kan du få korkpilen rett og fint over på arket uten at den rives i to, eller blir liggende bøyd. Jeg har klippet ut fisk fra "magebeltet" på fiskearket, og brukt som pynt over det ene bildet. Jeg har i tillegg pyntet med grønne dotter fra Papirdesign.
torsdag 4. januar 2018
Gratulasjonskort
I dag vil jeg vise en samling med gratulasjonskort i forskjellige stiler. Alle kort er i str ca 4x6 tommer.
Det blå kortet er laget med ark fra Papirdesign. Jeg har også brukt dies fra Papirdesign. Tittelen er stanset ut i mosgummi. De små tekststripene er stempler fra Staz, #medomtanke
Det rosa kortet har også dies fra Papirdesign. I tillegg har jeg pyntet med blomster fra I Am Roses, og halvperler fra Kort og Godt.
Her har jeg prøvd meg på et par kort med bakgrunner laget med Pixie dust Powder. Dette er et pulver med sterke fargepigmenter, som er morsomme å leke med sammen med vann. Resultatet avhenger av hvor mye vann du bruker. Her har jeg laget kort med bakgrunner i rosa og orange, for deretter å pynte over.
Jeg har brukt Van Gogh akvarellpapir til bakgrunnen, da disse arkene tåler mye vann, uten å gå i oppløsning eller bøye seg for mye. (De bøyer seg litt mens du holder på, men retter seg fint ut igjen når de tørker) Jeg har i tillegg brukt litt Marabu Art Spray i fargen grå på bakgrunnen, før jeg har pyntet med pyntebær fra Kort og Godt og papirsugerør fra Magic Monday.

Tittelen er stanset ut i sort mosgummi. Det orange kortet har fått noen blingdråper fra Kort og Godt som pynt. De små tekststripene er stemplet med Staz #med omtanke.
Til sist vil jeg vise et litt humoristisk bursdagskort med stempler fra Magic Monday. De har et samarbeid med Absurdgalleriet, der de har plater med kjente figurer fra Absurdgalleriet sammen med tekster som passer til. Jeg har valgt å holde kortet i sort og hvitt, med detaljer av sølv.
Jeg har brukt Van Gogh akvarellpapir på bakgrunn og til å stemple opp figuren på. Jeg stemplet i tillegg hatt og ballong på sølvkartong og klippet ut disse og limte på. På bakgrunnsarket har jeg brukt Marabu Art Crayon i svart for å lage mønsteret.
Jeg har pyntet kortet med en tag stanset ut med dies fra Marianne Design, og deretter påstemplet tekst fra stempelplata fra Magic Monday. Papirsugerør og lenke kommer også fra Magic Monday.
Mosgummi, Pixie Dust, produkter fra Staz, Marianne Design, Marabu og Van Gogh forhandles i Norge gjennom Global Hobby og Kunst
mandag 1. januar 2018
Bursdagskort
I dag vil jeg vise et bursdagskort laget for Kreativ Scrappings januarutfordring, som er "Feiring/Glede". HER kan du finne utfordringen hos Kreativ Scrapping
Jeg har laget et bursdagskort med treverkark fra en 6x6 Paper pad fra Studiolight. I butikken ligger ikke akkurat denne blokka inne akkurat nå, men HER kan dere se de andre lekre blokkene fra StudioLight. Jeg har brukt Sjablong og Acryl Mousse fra Marabu på bakgrunnen, før jeg har sprutet litt med Dylusion spray i fargen White Linen.
Jeg har festet en blondeserviett, blonde og litt hampetau bakerst, før jeg har laget en klynge med blomster og clipboard til sist.
Abonner på:
Innlegg (Atom)






































